14 Nisan 2014 Pazartesi

Biyoinformatik Yaz Stajı - 2014

AG Biyoinformatik bünyesinde her sene düzenlediğimiz staj programını bu sene yeni görevim dolayısıyla Genom ve Kök Hücre Merkezi'nde (Kayseri) Haziran ayında yürütmeyi planlıyorum. Halihazırda seçilmiş "muhtemel meslektaşlarım"a ek olarak sınırlı sayıda kişiyi de bu blog dolayısıyla yapılacak başvurularla staja dahil etmeyi düşünüyorum. Başvurmak için ahmetrasit@gmail.com adresine kısaca bu stajda yer almayı neden istediğinizi ve bir özgeçmişinizi göndermenizi rica edeceğim. Mevcut durumda 2 kişiyi daha bu şekilde kabul edebileceğimizi tahmin ediyorum, bu nedenle başvurularınızı yapmakta acele etmenizi öneririm.

Başvuruların çok olması durumunda ise Temmuz veya Ağustos'ta için ikinci bir program düzenleyebiliriz, bunu başvuruların durumuna göre ileride duyurmayı düşünüyorum. Staj programı aşağıdaki ana başlıkları içerecek ve 9 Haziran'da başlayacak:

- Hızlandırılmış biyoinformatiğe giriş eğitimi, veritabanları ve filogenetik analiz 
- Gerçek verilerle temel analizler
- Python ve Django ile uygulama geliştirme
- Sunum teknikleri ve yapılan çalışmaları postere dönüştürme
- Takım çalışması, proje geliştirme, yürütme ve sonuçlandırma

Bu seneki çalışmanın da gayet verimli geçeceğini umuyorum. Şimdiden verimli bir yaz diliyorum :)


Sözün Özü:
En kalıcı öğrenme yöntemi yaparak öğrenmektir, ve bu seneki yaz stajı da bunu amaçlıyor.



Proje:
Bir staj programına dahil olun veya olmayın, kendinize bir biyoinformatik projesi bularak bilgi birikiminizi ve deneyimlerinizi büyük ölçüde geliştirebilirsiniz.

Meraklısına:
2008'den beri her sene yaz ve kış dönemlerinde toplamda 20'den fazla stajyerimiz oldu, bu blogun diğer yazarı kıymetli meslektaşım Deniz Ağırdan'la da bu vesileyle tanıştık. Yeni potansiyel çalışma arkadaşlarımı bu yaz tanımak için sabırsızlanıyorum :)